Thursday, February 01, 2007

I got Crystals!!

Yes, I have started my first screens on Tuesday and today I already had some nice Crystals from one protein which you can see on the picture. It is really amazing when you are looking at hundreds of little drops and suddenly there is one which shows such nice , obvious crystals! Aren't they beautiful? You may call me crazy, but that is what I like about my job, you never know what happens, and sometimes things work in the first trial...

Am Dienstag habe ich meine ersten Kristallisationsscreens angesetzt und heute hatte ich schon wunderbare Kristalle! Es ist einfach genial, wenn man sich hunderte kleiner Tropfen unter der Stereolupe anguckt und plötzlich ist da einer der so schöne Kristalle beinhaltet. Sind sie nicht toll? Man mag mich für verrückt erklären, aber das ist was ich an meinem Beruf mag, man weiß nie was passiert, und ab und zu funktionieren Experimente auch mal beim ersten Versuch....

No comments: